utorok 1. septembra 2009

O živote

Väčšina ľudí na otázku, o čom sníva, čo by chceli v živote dosiahnuť, odpovedá šťastie. Mojou odpoveďou na otázku, čo chceš od života, je radosť. Nie šťastie, to slovo sa mi spája s predstavou neprestajnej extázy. Niečoho až nadpozemského, slastného. Niečoho, čo mi spadlo do lona zadarmo. Nie spokojnosť, to slovo sa mi zdá príliš pasívne, neaktívne. A príliš rozumné. Som spokojná, lebo rozum určil kritéria s čím.

Mojím cieľom života je tichá, súkromná radosť. Radosť z maličkostí. Radosť, ktorá prekvapí, lebo prišla bez pozvánky, ale aj tá naprogramovaná, ktorú som si do svojho života priviedla ja sama a zámerne.

Radosť z každej zmeny v prírode, z kvetinky, ktorá sa práve teraz rozvila, aj z tej, ktorá svoju stratenú krásu mení na semienko... Radosť zo spevu vtáčika, z toho, že ešte na elektrických šnúrach môžem vidieť lastovičky a bocianie hniezda sú stále obývané. Radosť z toho, že na oblohe vidím húfy divých husí smerujúce za slniečkom... Radosť z pučiaci stromov, zo stromov obsypaných kvetmi, z nádherne zelených, nádherne farebných... Z listov šustiacich pod nohami. Z jedinečných tvarov každého jedného stromu, keď už ich zima pripravila o všetky pokrývky... Radosť z beloby všade naokolo, aj radosť z nádherných tvarov snehových vločiek....


Radosť z každého slova, napísaného, či povedaného. Radosť z prítomnosti druhého, zo spoločne zdieľaných chvíľ bez slov, radosť z prívalu slov. Radosť z človeka, ktorý je jeden deň mrzutý, iný veselý, jeden deň nahnevaný, a ďalší zasnívaný. Radosť z toho, že ten druhý sa dokáže so mnou podeliť o svoje myšlienky. Že mi dovolí nahliadnuť do jeho sveta, do jeho myšlienok, do jeho radostí... Radosť z každej novej knihy, aj radosť zo stretnutia dávno spoznaného človeka. Radosť z detí, ich mudrovania o živote. Radosť zo životnej múdrosti skúsených ľudí. Radosť zo všetkého nového, radosť z toho, že to, čo dôverne poznáme je tu stále rovnaké. Radosť z farieb, z vôní... z činnosti aj z bezčinnosti,.

Radosť z krásy, harmónie, hudby, poézie, no aj radosť zo seba, že som nesklopila pohľad pri tom nepeknom, bolestnom. Radosť z cesty, aj radosť z cieľa. Radosť z úspechu, aj radosť z úsilia. Radosť z toho, že aj keď v mojom živote nie je všetko také ako som si vysnívala, dokážem sa cez slzy pozrieť okolo seba a prežívať radosť. Tichú, skromnú, pokojnú, intímnu... Moju radosť, v mojom živote.


Veľa radosti,

Iris

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za Vaše milé komentáre!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...