nedeľa 21. marca 2010

Marec - mesiac knihy

Čítam rada, a nielen v marci:))) V svojej knižnici mám knihy, ktoré prečítam raz a už sa k im nevrátim a mám tam aj také, ktoré opakovane z políc vyberám.
Medzi tie druhé patrí objemná Mytológia - ilustrovaný sprievodca mýtmi a legendami. Po autorovi som sa nedopátrala, u nás ju preložil kolektív historikov, pôvodne vyšla v anglickom originále. Bežne stojí veľa, ale ja som využila 50% zľavu pre pedagógov a predajca sa neunúval zistiť, či pedagóg naozaj som (nie, nie som:)))

Kniha obsahuje mýty z celého sveta, je doplnená sprievodným slovom historika a množstvom fotografíí, ktoré približujú kultúru tej-ktorej krajiny. Môžete tu nájsť dávne mýty z obdobia starovekého Egypta, Mezopotámie, Grécka či Ríma, aj z oblastí, ktoré si z dejepisu nepamätám takmer vôbec - z Indie, Japonska či Afriky. Malá ukážka:


Tak a ja idem oddychovať a beriem si so sebou aj túto knižku:)

A na podnet Moniky, dopĺňam autora aj originálny názov:
C. Scott Littleton (editor): Mythology: The Illustrated Anthology of World Myth and Storytellin. Duncan Baird Publishers 2002.

7 komentárov:

  1. Presne takato kniha by sa hodila do mojej kniznice ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ahoj Iris,knizka vypada moc zajimave.Nevis nahodou jak se jmenuje v originale?

    Mas to tady moc hezke,pridavam te zdovolenim do mych oblibenych blogu :))

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Tento komentár bol odstránený autorom.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Tak ešte raz: Monika, teší ma, že som medzi tvojimi obľúbenými stránkami :) A aj to, že spomínaná kniha zaujala nielen mňa.
    Ale ak porovnám ceny slovenských kníh a originálov! Moja s polovičnou cenou stála viac ako sa predáva v originále. Asi začnem drilovať angličtinu:)))

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Iris,diky moc,hned se po te knizce poohlednu :))

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Ahojky Iris, ta kniha musí být hodně zajímavá!
    Mám ráda historii a všechno kolem, takže si dovedu představit jak se v té knížce krásně listuje.

    Hezký odpočinek s knížkou
    Eva

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Ta kniha je zajímavá už na pohled.Díky moc za tip.
    Iris,přeji Ti krásné poslední březnové dny ,jen plné vytouženého odpočinku.Flo

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za Vaše milé komentáre!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...