pondelok 17. mája 2010

Bez nadpisu

Že je vonku zima, dážď a vietor, snáď zaregistroval každý. Aj že je máj a my všetci očakávame teplo, slniečko a konečne možnosť tráviť čas vonku. No čo už, prírode nerozkážem. A tak som si naprogramovala radosť a navštívila kníhkupectvo. Keď som sa tu kedysi zmieňovala o nakupovaní, priznala som sa, že shopaholic zo mňa nie je.
Ale len kým sa nejedná o knihy. To si aj pol hodinku pocestujem na druhý koniec mesta, aby som navštívila najväčšiu predajňu kníh a dokážem tam stráviť času a času. Veď v tom mojom majú aj kresielka, kde si knižku môžete vziať so sebou a knihu si poriadne poprezerať. A ani náhodou tu nehrozí, že by sa ma niekto pýtal, či je tá kniha v akcii a už vôbec nikto sa nesnaží uchmatnúť mi ju spod ruky:o)

Tak som zašla, prehrabala a jednu knižku priniesla domov. Autorom je Martin Bestajovský, vyšla ešte v roku 2008 vo vydavateľstve Computer Press pod názvom Velká kniha lidových obyčeju a nápadu pro šikovné ruce (češtinárkam sa ospravedlňujem, ale ani len netuším, kde by som našla krúžok na U :o).
Áno, postrehli ste správne, je v češtine a popisuje "lidové obyčeje" českého národa. Keď som sa však do nej začítala, zistila som, že české a slovenské tradície majú k sebe blízko a napr. som sa aj dozvedela, prečo nedávno na všetkých českých blogoch vyčíňali strigy:)))
A dajú sa v nej nájsť aj návody ako si urobiť veľkonočný korbáč, vystrúhať z vŕby píšťalku, či pripraviť šípkové víno...


Prednedávnom som tu popisovala, aké zbytočnosti nosím so sebou v kabelke. Gabi sa v komentároch podelila o spomienku na to, ako si jej mamka každú nedeľu večer kabelku vzorne upratala. Zobrala som si ju za vzor a včera večer som si upratala aj tú svoju. Aké ďalšie milé zbytočnosti nosievam so sebou, vidíte na fotke. Medvedík strážiaci kľúče a jeho predchodcovia tróniaci na pracovnom stole, baletka ako prívesok na mobile, víla či kúsok náramku ako poznávacie znamenie mojich USB kľúčov...


A keď už som tú kabelku upratovala, zdôverila sa mi, že už sa jej moje "poklady" dlho nosiť nebude chcieť a tak ma čaká obchôdzka po obchodoch... Ach jaj, keby tak kabelky predávali v kníhkupectvách!!!



3 komentáre:

  1. Kniha vyzerá dosť dobre:) Hehe, keď poviem mojej mami, že motivuje ľudí cez internet, nebude mi ani veriť:)Pekný večer. Gabi

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Páči sa mi, že kúsok tradícií zostáva v nás napriek (aspoň u mňa) vplyvu kadejakých provensálskych, vidieckych a koloniálnych štýlov:)Knižky milujem a natrafiť dnes na dobrú literatúru je už ťažšie ako voľakedy.
    P.S. Návod na krúžok nad ů : SHIFT + klávesa vľavo od 1. Dúfam, že máš rovnakú slovenskú klávesnicu, inak to napíšeš do Wordu pomocou "vložiť symbol" a obľúbené skratky nás všetkých CTRL+C a CTRL+V:)
    Krásny deň želám

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Máme svůj styl i tradice, jenže.....inspirace ze světa k nám přicházela i v minulosti

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za Vaše milé komentáre!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...